March 20, 2011

Sabah tu..Salah satu negeri d Malaysia la..x kan x tau???

Tiap2 minggu aku ni WAJIB tgk Raja Lawak...dan hampir tiap2 minggu jugak la..JOZAN ni..buat pembukaan dengan mengucapkan jutaan terima kasih kepada penonton yg berada di MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPURA DAN SABAH SARAWAK???????????????????????? (Tu dorang yg ckp tau..bkn saya suka hati tulis..cuba cek kat youtube n dgr btul2 apa drg ckp)

wth??? BUKAN KE SABAH & SARAWAK TU MALAYSIA????? ops..sori terlebih sudah..ok..mari kita ingt blk apa yg kita blaja dolu2 masa KAJIAN TEMPATAN..

seingat aku subjek ni diajar seawal darjah 4 lagi...mungkin segelintir Malaysian ni lupa..btul lah TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD ckp..Melayu mudah lupa..ke drg ni x tau yg Sabah n Sarawak dah jadi one of state in Malaysia..c'mon Malaysian......WE (including ME) SHOULD READ MORE...


Bkn kali ni sahaja aku penah dgr pasal benda2 ni..mcm dkt UITM dlu..siap ada org tanya aku."SABAH GUNA MATAWANG DOLAR KE??????????????? HAH...biar betul budak ni..x kan la bleh dpt offer masuk UITM..pastu amik degree plak tu..tp still x tau yg SABAH ni guna matawang apa??? Kdg2 aku rasa mcm nk tergelak pun ada..kdg2 rasa kecik hati pun ada..seolah2 drg ni ME" ANAK TIRI" KAN Sabah n Sarawak...bnyk lagi sebenarnya dorang2 ni ckp,,cuma aku malas la nak ckp kat sini..

Apa akan jadi kalau drg ni tb2 di tanya oleh TOURIST..n drg bg information yg Salah,,tidak kah itu memalukan.......

aku buat entry ini bukan bertujuan untuk memalukan atau membuat kontroversi semata2..aku buat entry ni agar KITA RAKYAT MALAYSIA..lebih berpengetahuan pasal MALAYSIA ni..cukuplah tahu yang Malaysia ini mempunyai 13 negeri dan 3 wilayah persekutuan..kalo nak ingt lebih lagi..meh aku tunjuk peta Malaysia..


Walaupun Sabah dan Sarawak ni dipisahkan Laut China Selatan dengan Semenanjung MALAYSIA bkn bermaksud kita ini 2 negara yg berlainan..ye kengkawan..

TiDAK langsung terniat dihati saya untuk membuat isu perkauman di sini. Saya hanya ingin mengingati di antara satu dengan yg lain. Kerana saya cintakan Malaysia dan hargai semangat kesatuan yg kita ada selama ini. Sekiranya ada yg terkecik hati kerana entry ini, sy mohon maaf sgt2. Saya cuma ingin kami Sabah dan Sarawak diingati sebagai salah satu negeri di Malaysia. Itu hanya yg sy ingin. Sekian trima kasih.


Salam 1Malaysia.


p/s: jom cuti2 kat Sabah & Sarawak..x kenal maka x cinta..

4 comments:

  1. org2 yg tny tu die org mesia ke x tinie?
    xkn tuh pon xtawwwu kan..
    apedaaaaa

    ReplyDelete
  2. haizi...org malaysia..tp x tau la,,drg dlu x blaja sejarah kot...tu sbb x tau apa2 pasal Malaysia..hehehe

    ReplyDelete
  3. tini dr sbh ke srwk? nnti klu pi cuti ke sana blh lah tya tini kannnn

    ReplyDelete
  4. kak farra..soryy lmbt reply..sy org sabah ba..dlu stdi uitm shah alam...hehe..tulah boleh jugak ckp semenanjung..boleh,,nnt kalo kak farra nak dtg sbh,, sila kontek sy..sy boleh jadi free tour guide..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

:)

Lilypie Pregnancy tickers